Chodíte z pohovoru na pohovor a stále nič? Podľa portálu platy.sk takmer polovica respondentov zo Slovenska, Česka i Maďarska tvrdí, že pre nájdenie novej práce im stačilo poslať maximálne päť životopisov. Ak sa blížite k ďalšiemu pohovoru a do “päťky” vám zostávajú posledné pokusy, skúste sa zamerať na niečo, na čo ste možno doteraz zabúdali.

Už pri uchádzaní sa o zamestnanie je vhodné zistiť aký dress code sa v danej spoločnosti uplatňuje. Dress code je dôležitý pre firmy, ktoré sú pod dohľadom médií ale tiež pre firmy, ktoré majú obrovské množstvo zamestnancov, či veľký počet klientov. Každý zamestnanec by si mal dobre uvedomiť, že je reprezentantom svojho zamestnávateľa. Je vhodné túto normu dodržiavať a pôsobiť tak voči verejnosti ako firma komplexne, ale hlavne solídne. Tým dávame klientom a partnerom najavo, že si ich vážime.

Rozlišujeme tri hlavné dôvody prečo dodržiavať dress code:

  • Prvým je pocit splynutia s prostredím a vyjadrenie lojality voči spoločnosti, v ktorej pracujeme.
  • Druhým je reprezentovanie spoločnosti a jej kultúry.
  • Tretím dôvodom je očakávanie prostredia, kam prichádzame, kde je nastavená istá úroveň obliekania a my by sme ju mali rešpektovať. Alebo tiež očakávania klienta, ktoré by sme mali naplniť.

 

Dodržiavanie dress code ale neznamená, že budeme všetci vo firme vyzerať rovnako. Sú to pravidlá, ktoré nezohľadňujú aktuálne trendy alebo osobný vkus. To je už na nás. A keďže možností ako sa obliecť pekne a zároveň vhodne je nekonečne veľa, v najbližších článkoch si určite ukážeme ako na to.